Subject: RE: SP Piusa (läbivaadatud eelnõu kohta)
From: "Erle Iher" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Herkki Rõõm <[email-masked]>
Cc: "Vidas Milisauskas" <[email-masked]>, "Vaidotas Kukenis" <[email-masked]>, "Darius Rakstelis" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 Aug 2024 12:10:52 +0300

Tere,

Esitame korrigeeritud projekti uuesti kooskõlastamiseks.

Täiendava märkusena projekteerijatelt lisame, et  olemasoleva tee
analüüsimisel leiti, et teekraavid ei ole sügavad ning nende kalle on
ebaühtlane ja varieeruv, mis tähendab, et veevoolu suund muutub sageli.
(vaata allolevat joonist).

Samuti on näha, et kraavide pinnas on liivane ja vett hästi läbilaskev,
nii et vee voolamine läbi kraavide ja vee kogunemine maapinnale on
tõenäoliselt väga väike.

Korrigeeritud projekt on kättesaadav allolevalt lingilt:

<https://acardanuy-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/vidas_milisauskas_arda
nuy_com/ElBJinGSU1NGmFhWD7isaDUBlq5wmEF9wfsIXzewyu_p3w?e=kEIFsk>
5007_EP_v01_TL

Lugupidamisega ja vastust ootama jäädes,

Erle Iher

De: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Enviado el: martes, 13 de agosto de 2024 9:15
Para: Erle Iher <[email-masked]>
Asunto: RE: SP Piusa (läbivaadatud eelnõu kohta)

Tere,

Olete esitanu kooskõlastamiseks töö nr 5007 „SP Piusa autotrafopunkt
projekteerimine, lõik 5: Tartu-Koidula-Piusa, teedeehituslik osa,
põhiprojekt“

Projekti osas on meil järgmised märkused

1.	Kuidas rajatakse projekteeritud 400ne truup ja ristumiskoha
kattekonstruktsioon? Truup on ristumiskoha peal.

2.	Oleme teinud märkuse:

Kuhu juhitakse projekteeritud juurdepääsutee kõrvale rajatavatest
kraavidest sademevesi?

Puuduvad voolusuunad ja projekteeritud kraavi kõrgused.

Palume mitte kavandada sademevee juhtimist riigitee alusele maaüksusele,
sh riigitee koosseisu kuuluvatesse teekraavidesse. Põhjendatud juhul, kui
teekraavidesse sademevete juhtimine on vältimatu,

tuleb tagada truupide, kraavide läbilaskevõime ja riigitee muldkeha
niiskusrežiim. Selleks tuleb hinnata lisanduvaid vooluhulki, riigitee
kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja

teostada läbilaskearvutused kuni riikliku eesvooluni.

See ei ole veenev lahndus, kui kustatuda projektis ära ristumikoha juures
olev lõik kraavi.

3.	Vetikaalplaneeringu lahendus on jätkuvalt küsimustega. Selle järgi
muudetakse ju riigitee katte kõrgust. Riigitee osal puuduvad olemasolevad
kõrgushoristontaalid, kuidas toimub riigitee kattega kokkuviimine.

Sadevesi ei tohi jääda riigite katte äärde seisma. Veelahe peab olema
projekteeritud kattest kaugemale.

4.	Kus selline lahendus paikneb?

5.	Nähtavuskolmnurka jäävad nähtavust piiravad takistused tuleb ette
näha likvideerida.

Projektis peab olema tähistus:

Korrigeeritud projekt palume esitada meile kooskõlastamiseks
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

De: Vidas Milisauskas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Enviado el: miércoles, 17 de julio de 2024 12:48
Para: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
CC: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Darius Rakstelis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erle Iher <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Asunto: SP Piusa (läbivaadatud eelnõu kohta)

Tere,

Ma saadan läbivaadatud eelnõu vastavalt esitatud märkustele. Vastused
kommentaaridele:

1) Otsus tühistati ja kraav projekteeriti ümber, et võtta arvesse
olemasolevat olukorda. Lisaks sellele on olemasolev pinnas
insener-geoloogiliste uuringute kohaselt liivane ja hästi vett läbilaskev
(filtratsioonikoefitsient ~1,1 m/päevas).

2) Vastus 1.

3) Tee pikiprofiili on muudetud, kalded ümber kujundatud.

4) Kontrollitud lahendus, sissesõidu ümbermodelleerimine, raadiuste
muutmine vastavalt sõidukite pöörete simulatsioonile (simulatsioon
näidatud nähtavuse kontrolljoonisel).

5) Nähtavuskolmnurga analüüsi on muudetud, et täita nõuet p15.

6) Tõlge on üle vaadatud.

7) Arvestatud, parandatud.

Projekti link:
<https://acardanuy-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/vidas_milisauskas_arda
nuy_com/Eg3udFxHpqNLgb5czq9TQQwBichxR1lyBv1070GcBGZqvg?e=bIb8FQ>
5007_EP_Piusa

De: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: jueves, 11 de julio de 2024 10:02
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Asunto: Võru vald Piusa küla Piusa raudteejaam kinnistu ristumiskoha
projekt

Tere,

Olete esitanu kooskõlastamiseks töö nr 5007 „SP Piusa autotrafopunkt
projekteerimine, lõik 5: Tartu-Koidula-Piusa, teedeehituslik osa,
põhiprojekt“

Projekti osas on meil järgmised märkused:

1.	Projekteeritud ristumiskoha truubi kogused ei arvesta olemasoleva
kraavi kõrguseid – vesi jääb siin ristumiskoha juurde seisma.

2.	Kuhu juhitakse projekteeritud juurdepääsutee kõrvale rajatavatest
kraavidest sademevesi?

Puuduvad voolusuunad ja projekteeritud kraavi kõrgused.

Palume mitte kavandada sademevee juhtimist riigitee alusele maaüksusele,
sh riigitee koosseisu kuuluvatesse teekraavidesse. Põhjendatud juhul, kui
teekraavidesse sademevete juhtimine on vältimatu,

tuleb tagada truupide, kraavide läbilaskevõime ja riigitee muldkeha
niiskusrežiim. Selleks tuleb hinnata lisanduvaid vooluhulki, riigitee
kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja

teostada läbilaskearvutused kuni riikliku eesvooluni.

3.	Vertikaalplaneeringu lahendus ristumiskohal – projekteeritud on
lohk keset ristumist

4.	Miks ristumine on projekteeritud nii lai? See ei ole põhjendatud.
Pöördekoridore ei ole näidatud, mis ütleks et ristumine peab olema
selliste kabariitidega.

Teenindavad sõidukid ei ole siin 18 ja + m pikad.

5.	Nähtavuskolmnurk näidatud valede lähteandmete alusel. Arvestada
ristumiskoha nõuete p15.

6.	Tingmärgid – keeleliselt ja nimedelt ebakorrektne ja vale

Kõiki tingmärke ei ole projektis olemaski.

7.	Seletuskiri

   Olemasolevas asukohas ei ole ristumiskohta

Punkt 2.6.1 on arusaamatu – tegemist on kruusakattega riigiteega ning
projekteeritud ristumiskoht on kruusakattega

Punkt 2.7.2 – sademevee lahendus on vale (vaata käesoleva märkuste punkti
2)

Korrigeeritud projekt palume esitada meile kooskõlastamiseks
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet